Thursday, May 28, 2009

nasi

"dik order dik!" hasnul nampak ada satu brother ter tata-tata dia dari jauh.

hasnul gapai pen dan kertas lalu berjalan ke arah brother tadi.

"yer bang? makan?" hasnul dah ready untuk mencatat order an.

"makan...makanan, minum... minuman! hahahaha!" tawa brother itu sambil meng high five rakan nya di sebelah.

berkerut dahi hasnul.

"betul-betul lah bang...saya nak meniaga nie..." hasnul tanya lagi.

"nasi goreng kampung, teh tarik dua" brother tadi meng order.

dah dekat dua jam menunggu, baru lah hasnul tiba dengan nasi goreng kampung brother tadi.

"kau apahal lembab sangat? air aku dah abes dah tau? dah siap order lagi 3 gelas dah..." brother tadi tepuk meja depan hasnul. marah sangat gaya nya.

"kampung saya dekat nilai bang...naik moto dalam 45 menit. ulang alik lagi? nie dah habis cepat dah nie..." hasnul jawab.

"owh...yeker? saya nak order nasik goreng usa satu." rakan brother tadi buka mulut.

...

hasnul pengsan.

nota kaki : layan jugak lawak lelamer nie kekadang.

12 comments:

aloy_paradoks said...

ermm.... mmg! lawak lamer giler/

bias® said...

yess...

zul hafixi said...

haha.. xkire r lame ke baru... yg penting klakar... hahahaha... bodo tol hasnul...

bias® said...

tapi lawak lamer lah...

patungcendana said...

lawak lama dgn lawak baru apa bezanya...

betul la...hari tu aku order mee bandung...aku yang first order, tapi yang last dapat...nasib baik bandung je kan...:-D

dark ray said...

lawak lama dengan cara penulisan yang sedikit berbeza..
layan..
tapi lawak lama la..

bias® said...

pepatung-naseb baik bandung jek kan?
ray-masih lama lagi.

patungcendana said...

tu la...kalau aku order nasi goreng mexico ke...sure tak sampai2...sebab kena quarantine...ahaha

bias® said...

ader ker nasik goreng meksiko?

patungcendana said...

ahaha...kau pernah jumpa ke nasi goreng meksiko?

re:...

kau tak faham ke..hehehe..orang2 geng jiwa kacau je boleh faham..:-)

paiseh said...

ahhh.. baru ke.. lama ke..
gua dah gelak ni..
mana bulih gostan..!

bias® said...

pepatung-tak pernah.
paiseh- sila-sila.