Wednesday, May 27, 2009

saya sebuah kota tinggi.

hai! dah makan?

saya kota tinggi.

saya merupakan sebuah daerah yang terletak di negeri johor.

jarak saya dengan bandar johor bahru lebih kurang 40 kil0meter. kira banyak lah jugak nak kena hisap rokok baru sampai jumpa saya.

ekonomi utama saya ialah kelapa sawit dan perikanan. ada jugak orang jual cendol.

aktiviti ekonomi saya yang lain ialah perlombongan dan perniagaan. kedai bundle pun banyak jugak dekat saya.

antara tempat-tempat menarik di saya ialah air terjun, hutan lipur panti, desaru, tanjung balau dan tanjung sedeli. pergi air terjun jek lah dengan desaru. situ jek aweks ramai.

sekian, saya sebuah kota tinggi.

nota kaki : saya tak suka orang perak! sebab...

12 comments:

dark ray said...

signifikan?
ke tak perlu?

bias® said...

tak perlu. garisan tumbuk kat bawah sekali.

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

hah kota tinggi?? tpt saya mengajar tahun lalu! Harap kotanya dah tinggi sikit supaya tak banjir lagi haha

zul hafixi said...

saya tinggi tapi tetap banjir...

aloy_paradoks said...

Significant? Kak Mus...

patungcendana said...

erk...nasib baik aku bukan orang perak...:-D
aloy orang perak kan?....ahahaha

bias® said...

ritz-nama nya jek jota tinggi...
hafixi-haha!
aloy-cuber lah sebut kota tinggi loghat perak?
pepatung-kan? nasib baik. phew!

patungcendana said...

re:

asap rokok siapa?...kau agak2 siapa lagi orang kuantan selain dari aku...hehehe...

tapi, mungkin juga asap lori balak...:-)

bias® said...

hmmm? tak boleh agak. teragak-agak jugak lah nak jawab.

Dark Ray said...

baru gua dapat!!
siot je gua dua tiga hari ni..
lembab gila..
dan entri ni sangat-sangatlah celaka..

bias® said...

lerr??? lambatnyer??? aku ingat sumer orang dah dapat dah??? terutama kau.

bias® said...

siapa lagi tak tangkap entri nie?