Monday, June 29, 2009

festival teater selangor

dua tahun lepas aku teringin nak tonton persembahan teater di muzium shah alam selangor. nurul asyiqin kata itu adalah persembahan terakhir untuk minggu itu.

lalu aku berkejar lah ke shah alam untuk menonton persembahan tersebut. syurga atau neraka kut tajuk nya?

kalau tidak silap aku lah.

masuk-masuk aja aku di sapa nurul asyiqin. molek budak nya.

nampak juga kelibat vitamin bertaburan merata-rata. makcik cleaner dia tak buat kerja ke?

nik adam ahmad, penakluk air pun ada sekali.

siap lengkap berbaju selam dengan tangki oksigen sekali.

dia memang tak biasa hidup atas darat. tapi sebab itu persembahan terakhir. dia hadir juga.

lama durasi persembahan nya.

dua tahun.

sesiapa yang sudah masuk, tidak di benar kan keluar. kena tonton persembahan itu sampai tamat tempoh dua tahun.

sepuluh bulan pertama, aku sudah gelisah. lama sangat tak balik rumah nie. mak aku dah nak buat aduan dekat balai polis dah. tapi aku called kata lagi satu tahun dua bulan habis lah persembahan ini.

nasib baik emak aku faham.

bagaimana aku hidup selama dua tahun?

aku hidup dengan memakan penonton lain.

ya! untuk hidup! apa sahaja.

kebanyakkan nya makcik-makcik tua dan lelaki separuh umur. daya tahan diri mereka tidak kuat. mereka mati awal. aku dan mereka yang masih hidup lah yang terpaksa memamah daging-daging mereka untuk terus hidup.

nurul asyiqin akan tergelak-gelak seorang setiap empat bulan. entah apa yang seronok sangat entah?

awek-awek yang mula nya masuk cun melecun, tetapi setelah beberapa bulan tidak mandi dan berhias dah nampak macam mawas dah.

tak selera aku.

dua tahun aku tak balik beraya di rumah sebab menonton teater itu.

terkilan jugak rasa nya.

selepas dua tahun, tamat juga teater itu. dua tiga orang aja yang survived teater itu.

aku, nurul asyiqin, nik adam ahmad, vitamin bertaburan tadi dan penakluk air.

yang lain-lain tu, tidak berjaya.

kasihan mereka.

nota kaki: takziah kepada mereka-mereka yang tidak berjaya hidup. semoga roh mereka di rahmati-Nya.

17 comments:

patungcendana said...

survuval of the fittest...hehehe...

aku pun baru terlepas dari festival teater pahang...

dark ray said...

ahahahaha.......
nampak sangat keputusannya.......
nasib baik gua tak pergi.....

paiseh said...

tiba2 gua rasa dah jatuh kat aloy. bulih?? hahahaha..!!

aloy_paradoks said...

gua gelak sebab...

cerite tu macam celake!

bias® said...

pepatung- terlepas? kalau tak bes, takper lah.

ray- betul!

paiseh-trai lah. aloy hard to get yu know...

aloy- celaker punyer fani kan? macam sial lah!

en.Adam said...

aku berjaya survive??
nyawa-nyawa ikan.....
aloy macam sial

bias® said...

ya! tahniah! kita sama-sama hidup. macam setan citer tuh. baik aku tgk aloy jek. lagi bes.

en.Adam said...

aku kalau duk mengadap aloy selama 2 tahun pun lagi bes dari tgk benda tu!
(bunyi macam gay tak?)

aloy_paradoks said...

korus mcm big fot.. nak keluar je tangan pegi dulu...

badan pak cik tu kelakar...

patungcendana said...

re:...dalam nya mereka-mereka ini? bebawak lah tengok katun ker haper ker?

mereka2 tu kan kawan2 kau...cepat!!!!

baik kau keringkan semula jiwa mereka yang semakin halus itu....hehehe...ajak diaorg tgk kartun shin chan...

ps...vitamin tu orang ke?

bias® said...

adam- aku nak joined sekali!!!

aloy-aku suka loqman! macam mighty joe young.

pepatung- ntah nyer mereka-mereka itu? vitamin tuh vitamin.

patungcendana said...

hehehe..aku suka vitamin...tiap2 hari aku makan...vitamin yang doktor beri je aku tak makan...:-D

bias® said...

vitamin bagus...sehat tubuh badan...

aloy_paradoks said...

ko suke?
huh,, celake..

bias® said...

ha'ah. loqman jek. tak payah nak pergi zoo nak nengok gorilla. jimat.

patungcendana said...

re:...1)tentu banyak orang nati kat situ.
2)mustahil.
3)basah lah!

huh...jiwa kau memang kental...kalah aloy...hehehe

dimana mitos bertemu realiti...disitulah bias berdiri...

bias® said...

ha? cakap melayu lah. tak faham. *pengsan*