Thursday, June 25, 2009

johnny depp, robot mekanikal, aku dan transformers.

aku dapat panggilan dari johnny depp malam itu.

dia kata, dia ada dekat malaysia hari ini, so dia ajak aku tengok wayang. aku okey kan aja. wayang gambar start pukul 9.45 malam.

aku tengok jam tangan 9.30. sempat lagi nak rembat pergi pavillion ni.

aku cari parking yang paling dekat sekali dengan pintu masuk.

berlari aku naik atas.

mengah.

aku dah nampak johnny depp sedang di kerumuni peminat wanita nya. ada meminta tanda tangan, ada yang minta bergambar. macam-macam lah. perlahan-lahan aku hinggap dekat sebelah robot mekanikal.

"apa cerita?" aku kata.

"transformers" dengan klise nya robot mekanikal cakap. kalau robot mesti nak tengok citer robot jugak kan?.

du'uh?

sementara menunggu peminat johnny depp reda, aku melincir kan sendi-sendi robot mekanikal dengan minyak pelincir. supaya senang dia bergerak nanti.

"all right guys. let's go" johnny depp memberi arahan.

aku mengikuti johnny depp dengan robot mekanikal dari belakang. orang ramai dah pandang-pandang dah. aku bangga lah sekejap.

johnny depp tuuuu...

...

balik daripada tengok wayang transformers tadi, aku menanam cita-cita untuk jadi optimus prime bila sudah dewasa kelak.

17 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

lu taruk myk itam brand apa bro?

mimpiyangsempurna said...

hebat sgt ke transformers nie?

zul hafixi said...

lu tengok kt pavi ke?? nmpk gua x?? nmpk x??

sayanghasni @ yus said...

jauhnyer si joni tu gi tgk wayang yer..
tgh tunggu dvdnyer kuar..
takkan nak bawa Syahir gi tgk wayang lak..
nanti dia nampak banyak setan dalam gelap2 tu..

aloy_paradoks said...

biar saya jadi megatron..

Hidemichi said...

dalam falsafah citer lu ni...gua masih cuba memahami abstraknya!

EN.ROBOT said...

ahhh,.,.,.aku sgt jeles sama itu joni,,. hot sgt peminat nye yg 2 org tu,.,.leh bikin mati lemas wooo,.~

patungcendana said...

aku jadi voltron...hahahahaha

bias® said...

pentoi- ntah? robot mekanikal yang bawak.

mimpi- hebat giler!!!!!

hafixi- kalau malam tadi kau koyak tiket, aku lalu thru kau kut?

yus- tapi? transformers bes woo...

aloy- megatron tak kuat.

hidemichi- cuba lah kalau berani?

bobot- kan? cilaker punyer johnny depp!

pepatung- voltron pun tak kuat.

patungcendana said...

voltron kuat la...jom lawan...

dark ray said...

banyak masa lagi nak tunggu dewasa..
bolehlah prektis jadi lori perlahan-lahan mulai sekarang..

en.Adam said...

aku nak jadi johny depp bila dewasa!

bias® said...

pepatung- tanak! voltron tak bes.

ray- aku nak jadi rim keta dulu. nanti kita mula dari situ lah.

adam- mungkin kah?

aloy_paradoks said...

tak kuat takpe, tapi watak utama gak.

bias® said...

yerlah. yerlah. boleh terima. kalau takder megatron, tak jadi cerita pulak kan?

Putra Azzahir said...

hahaha aku blur2 ah ... tp hot ke? mcm bese2 je

NUFFIE MAHDI said...

ko letak minyak pelincir ke? wow!!~