Friday, June 19, 2009

mari membeli.

"li! pegi beli nasik goreng ayam tak nak sambal bungkus! malam nie mak tak masak!"teriak kamil pada adik nya rusli yang sedang enak menonton siri kartun di televisyen.

"alah...abang nie. orang tengah tengok katun nie?" ngomel rusli.

"pergi je lah beli kejap. nah duit. abang tengok kan katun tuh. nanti abang cerita balek lah. okey?" kamil memujuk.

pantas si rusli merenggut duit kertas merah itu dari tangan kamil.

"lebih orang amek aaa?" kata rusli sewaktu menyarung kan selipar.

rusli berjalan sahaja ke kedai kak nah.

bukan nya jauh sangat.

dua tiga minit sahaja dari rumah rusli.

"oit! li! awak tak gi ngaji ek malam nie? ooo....ponteng..." rusli di sapa min. rakan mengaji nya.

"eh!? tak lah. kiter tolong abang kiter pegi beli barang lah...itu sebab kiter tak pergi ngaji. jumpa awak malam besok ek?" adu rusli pada min.

cantik budak nya. ekor mata rusli melihat min beredar pergi.

rusli tersengih-sengih sendiri.

"apa abang suruh beli tadi ya?" rusli cuba mengingat.

...

"ya dik? nak apa?" kak nah tanya rusli.

...

"aaa? hantu bungkus satu!"

19 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

gila lu bai..kasilah ending stailo skit..!

dark ray said...

macam tu je?
malas laa ni..

kimisai said...

heheh
lu bgkus ja hantu tuh..
kt kpg gua byk ..3 singgit..

kuIna LadyInRed said...

hantu bungkus ada dijual dikedai ker?

bias® said...

pentoi-haha! stailo what?

ray- haha! cukup lah sesikit.

kimi- umak ai? kampung lu ada jual hantu bungkus ker?

kulna - ada!

patungcendana said...

perempuan memang hebat...hehehe

en.Adam said...

ada no budak pompuan tu tak??
aku nak kem salam kat li

bias® said...

pepatung- tiada tanding nya lagi.

adam- takder! bebudak kecik maner boleh pegang henpon. nanti kanser.

Hidemichi said...

tak takut ke mintak hantu?

bias® said...

lagi takut kalau dier bagi kan?

aloy_paradoks said...

kacang hantu tu makanan ke?

zul hafixi said...

hantu betol la li nih...

paiseh said...

belacan nak tak??

bias® said...

aloy- ntah? tak sure lah pulak?

hafixi- hantu apa?

paiseh- tak nak! belacan tak nak. alahan.

nuyuljana said...

hehehehe.

:)

bias® said...

hehehe jugak.

patungcendana said...

hebat sebab lelaki kecil besar tua muda sama je...hahaha

re:...engg students...

kau pernah buat ke?

bias® said...

selalu cik...

NUFFIE MAHDI said...

antu bungkus nak lauk apa? aku slalu makan antu bungkus lauk ayam sambal...