Wednesday, June 17, 2009

salah kah aku?

minum teh di waktu petang sambil usya minah-minah kilang pulang dari kerja.

oh! indah nya dunia! siapa kata dunia ini kejam? tipu!

tenang.

sejuk mata memandang.

macam-macam rekabentuk ada.

*kesat air liur*

"dik nak kerepek?" makcik tua kerepek mengutara kan soalan.

aku pandang dia, dia pandang aku.

dia pandang aku, aku pandang makcik kerepek.

"boleh lah...bagi yang pedas nie sebungkus..."

*makan kerepek*

*makan kerepek*

"bang...sedekah jariah...ikhlas..." terkelip-kelip mata dia.

...

"abang dah bagi duit dekat makcik tuh, pergi lah mintak dekat dia."

22 comments:

aloy_paradoks said...

budak tu adik ko ke?

bias® said...

bukan.

patungcendana said...

macam2 reka bentuk?... ayooooo

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

apesal lu tak kongsi kerepek ngan budak tu?

EN.ROBOT said...

sape kate dunia nih x kejam..?

dark ray said...

tak salah..
silap je..

bias® said...

pepatung- kan? besh wooo...

pentoi- tak nak! nanti aku dapat sikit.

bobot- aku kater.

ray- yes!

Sarah said...

sadis.

Hidemichi said...

kalau dia mintak kerepek tu lu bagi tak?

patungcendana said...

kau suka rekabentuk apa?

patungcendana said...

tukar gambar la pulak...aku suka gambar kau berbaju merah tu...sebab kau senyum lawa...:-D

bias® said...

sarah- sadis ker? tak lah.

hidemichi - bagi. sekeping jek lah. sedap woo..

pepatung - tembikai!!!!

pepatung lagi - variasi lah sikit.

patungcendana said...

tembikai?????

ok la...gambar ni pun ok gak...apa kau pegang tu

zul hafixi said...

ko la yg wat dunia ni kejam... bias oh bias...

bias® said...

pepatung- ya. tembikai. mana ada pegang apa-apa?

hafixi- janji dari mata aku, dunia ini indah...owh~

en.Adam said...

kau kejam!

bias® said...

macam perempuan kau cakap "kau kejam!" tuh.

aloy_paradoks said...

apsal die mintak duit kat ko?

bias® said...

sebab dier takder duit?

en.Adam said...

kau kejam!!
~lebih bersifat kewanitaan~

nuyuljana said...

ahahahaha.

so mean!

bias® said...

adam- suara perempuan kan nie?

nuyul - mean girls.