Wednesday, July 1, 2009

kutip

"bertuah betul budak nie! lipas tuh tak boleh makan lah!" makcik som lekas-lekas mengendong aliffie yang bersungguh-sungguh sedang menangkap lipas.

menjejeh-jejeh air liur nya kerana terlalu leka.

aliffie memang seorang pengutip.

apa sahaja yang dan dia capai, dia akan masuk mulut.

semut? nasik? lipas? lego? bateri? syiling?

semua menjadi mangsa kerakusan aliffie.

makcik som buntu.

atas nasihat jiran, mak cik som memula kan misi untuk memadam hobi aliffie yang pelik itu.

makcik som sengaja tabur menatang tuh di sekitar aliffie.

makcik som intai dari jauh. tengok.

dua tiga kali juga lah aliffie masuk kan menatang tu dalam mulut.

dia luah balik.

masuk.

dia luah balik.

lepas tu dia menangis.

mak cik som dah terkekek-kekek histeria.

...

"padan muka! kutip lah cili padi tuh makan!"

nota kaki : sudah 25 tahun berlalu dan aliffie tidak mengutip lagi.

25 comments:

patungcendana said...

huh?...kalau jumpa duit rm50 kat atas jalan kau kutip tak?

are_shie said...

kire dasat aa tu leh kutip luah balik..kutip luah balik...kalau aku mesti skali jer..hahaha..

gua stomek said...

kutip...wat tajuk lagu best gak..

shakinah said...

yes.
tepat.
dah agak dah mesti cili punya

aloy_paradoks said...

hahahahahahah,, terar mak lu beb..

nuyuljana said...

hahaha.

briliant!

Dark Ray™ said...

kalau semua mak macam tu, gua rasa dah tak ada orang nak erja kutip sampah...

bias® said...

pepatung- definitely!!!

arshie- itu kau. aku lain.

stomek- cantit!

shakinah- aku pun agak cili jugak. hebat lah kau?

aloy-mak aku? tentu lah!

nuyul- yeth!

ray- itu perkerjaan keturunan kut?

cik fatihah said...

haha!!!padan muka.

bias® said...

ha'ah! padan muka!

patungcendana said...

sudah 25 tahun berlalu dan aliffie tidak mengutip lagi.

tak leh pakai statement tu...hehe

bias® said...

mengutip masuk mulut. takan not rm50 nak masuk mulut? baik buat pegi karouke.

aloy_paradoks said...

10 julai,
8.30 mlm,
Auditorium Taman Budaya KL.
Masuk Percuma.
.
.
"PERISTIWA DI ZOO"
Arahan : Kak Lenny.

sayanghasni @ yus said...

gitu baru cara...
mujur anak aku tak gitu..
(tak sebab masuk mulut aku dah babab dulu)

bias® said...

aloy- kaming!

yus- ganas nyer?

patungcendana said...

re:...

aku naga terbang...hehehe

bias® said...

naga amerika sama naga china pun bisa terbang mbak? mbak yang mana satu?

patungcendana said...

aku pepatung aka dragonfly...ahahahaha

cik lubakpink said...

bapk ahh ksi cili kt aliffie tue
apepun mak cik som mang bijk..
ayt " menjejeh-jejeh air liur nya kerana terlalu leka " mang klakr..
haha~

bias® said...

pepatung- *kalah*

pinky-mak siapa kan?

EN.ROBOT said...

lipie.,.,umah ted byk lipas,.,.?
nak...?

bias® said...

umah ted, umah kau jugak lah!

momo the munkee said...

mesti ko x dilantik menjadi bendahari kelas mase skolah dulu kan?kan?kan?

bias® said...

ha'ah.

NUFFIE MAHDI said...

nasib baik mak ko tak letak dildo..