Thursday, July 9, 2009

pandangan dungu seorang aku.

cantik.

cantik itu ialah sesuatu yang subjektif.

lain orang lain cantik nya.

setuju?

ada kaum di di luar sana yang mengena kan gelung tembaga pada leher wanita-wanita nya.

mereka kata itu cantik.

suku kaum di afrika, meletak kan pinggan di bibir bagi memperolehi kecantikan. lebih besar gelung di bibir mereka, lagi tinggi lah hantaran kahwin nya.

china.

satu ketika dahulu, mereka mengecil kan kaki-kaki mereka hanya untuk cantik.

enam bulan sebelum perkahwinan, suku kaum masai akan mengkuarantin anak perempuan mereka, dan di beri makan kanji dan kentang lenyek selama enam bulan. pada mereka, kalau hendak memberi kan anak mereka pada pihak lelaki, anak nya itu harus lah sihat dan montel.

mereka kata itu cantik.

pada aku, cantik itu hanya lah kata berlawan bagi hodoh/buruk.

tak percaya?

cuba kita lihat kalau tiada 'cantik'. apa akan jadi?

"ilyas! berdiri dan beri kata berlawanan bagi perkataan hodoh."

"aaa...beruang cikgu!"


...

pelik bukan?

nota kaki : letak lah dekat negara mana pun, lisa surihani tetap cantik. walaupun bermisai.

32 comments:

naDDy said...

memang pelik...
kenapa beruang?

EN.ROBOT said...

kata berlawanan lisa surihani adalah fasha sanda,.,.trust me!!!

nuyuljana said...

pelik gilew jawapan beruang itu.

err..

Hidemichi said...

Ah...Sari Yanti lagi cantik!!!

cik lubakpink said...

lisa surihani ade misai kew?
tipu..

dark ray said...

beruang lagi kena..
kesian beruang..


kalau lisa rambut botak, janggut 2 meter panjang lepas tu parut melintasi muka, cun lagi ke?

en.Adam said...

tengok tibi......

s@y@ngh@sni said...

pada ilyas beruang ni cantik arrr..
sebab tak huduh...

zul hafixi said...

kirenye...
lisa surihani beruang la kan??
hahaha...

wa stomek said...

beruang kutub huh....gerenti score bm....

bias® said...

nad- papaya pun boleh.

bobot- haha! kau memang ada kes kan dgn fasha?

nuyul- memang pelik.

hidemichi- ah! lisa!

lobak- kalau ada, dia tetap di hati ku.

dark tay- tak. aku pindah lah kat fouziah gous. haha!

adam- eksperimentasi jek nie. haha!

husni- yer kut?

hafixi- boleh jadi lah beb?

stomek- haha.

azzaliena suziantie said...

huhuhu..
kenape mesti beruang ??
;p

bias® said...

ntah? sport rim pun boleh kalau ndak?

patungcendana said...

kau suka perempuan bermisai rupanya...hehehe...

re:...kau suka ke lauk2 tu...jom la datang sini...aku bawak kau pergi situ...aku ingat lagi jalan dia tau...:-D

bias® said...

lisa surihani sahaja ya? perempuan lain tak ndak!

shakinah said...

lisa surihani bermisai ke?

bias® said...

tak. tapi...kalau lah dia bermisai. dia tatap ku chenta.

en.Adam said...

macam eksperimen tanam biji kacang kat sekolah tu eh??

momo the munkee said...

kalau lisa surihani beruang..megan fox?

aloy_paradoks said...

sape menang ntah.

bias® said...

adam- boleehhh lah...

momo- megan fox aku punya wall paper.

aloy - ader pertandingan ker?

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

beruang maksud teddy bear kot.

bias® said...

tak. memang beruang betul.

shakinah said...

dia chenta kau ke?
eh eh silap soalan.
dia kenal kau ke?
haha.
:P

bias® said...

tidak. kenal pun tidak. aku jek chenta dia. salah kah?

shakinah said...

takk. tak salah.
teruskan chenta dia.
:D

patungcendana said...

aku doakan lisa surihani ada misai dan tergila2kan kau...kalau kau tak kawin dgn dia...kau memang...dot dot dot...hehe

bias® said...

shakinah- gud.

pepatung- dot dot dot aper?

momo the munkee said...

kalo panda mesti fasha sandha kan?kan?

patungcendana said...

dot dot dot...isi tempat kosong dengan perkataan yang sesuai...ahaha

bias® said...

momo - yer agak nyer?

pepatung- aku isi dengan perkataan 'tegap'

NUFFIE MAHDI said...

aku gak yang cantik...hurm..