Tuesday, August 18, 2009

"cik...boleh tolong saya?"

mansor toleh kiri kanan.

semak.

"sial! siapa lah yang ikat aku satu badan nie!?" badan mansor terikat kejap.

mahu tak mahu mansor terpaksa berguling untuk bergerak.

dari hujung jalan mansor lihat cahaya.

perlahan-lahan mansor mengensot ke pinggir bahu jalan.

"tolong!! tolong!!!" mansor teriak sekuat hati.

jangan kan mahu berhenti membantu? malah kereta itu makin laju meninggal kan mansor terpekik-pekik.

hampa.

dengan bersusah payah mansor berjaya jugak berdiri.

sakit-sakit badan nya berguling sedari tadi. habis semua batu-batu kerikil di lanyak nya. mujur tiada paku. kalau tidak? mahu bocor jugak tubuh nya.

lenguh kaki mansor terloncat-loncat mencari pertolongan malam itu.

hentian bas.

mansor senyum.

kelihatan seorang gadis sedang menunggu bas di situ.

"cik...boleh tolong saya?" sapa mansor keletihan.

...

kedengaran satu jeritan si gadis memecah keheningan malam.

...

"ler? pengsan pulak dah budak nie? aku nak mintak tolong bukak ikat kain kapan aku nie pun pengsan?"

nota kaki : sila klik dark ray dulu dan paradoks sekarang.

23 comments:

dark ray said...

kenapa kena buka dua blog tu?

kakuna_daisy said...

tibe cik tu jwb "klw sy takmo tolong cane..?" ..hehehehe..

patungcendana said...

erk....

nuyuljana said...

errr.. seram.

s@yangh@sni said...

itu kisah lampau si pocong tu ker...
celaru haru biru ler...

sharamli said...

batu tajam p0n leh wat bdn b0c0r jgk..

J@J@ / Bini The Rock said...

kalau aku ditempat pempuan itu...

aku 'jotos' je pocong itu cukop2...

*hrp paham makna 'jotos'

azzaliena suziantie said...

kenape dgn blog dirunk weh?

raihansyaz said...

seram lah!

mamai said...

kalau aku pun pengsan..

shakinah said...

tuan blog dua lagi tu pocong ke?

kimisai said...

dia bukan taku pocong.. dia takut klu pocong tu tak pakai boxer..

imHepPie said...

huuii seram gila dowhh...naek bulu2 roma aku mmbaca ini entri gigil2 xboley tdo mlm da..huuuu

bias® said...

dark ray- sajer. suka-suka.

daisy- banyak cakap lah kau.

pepatung- 'erk' kenapa?

nuyul- seram?

sayanghasni- part mana celaru?

sha- dah cuba?

jaja- jotos aper?

suzy- takder paper. sajer jek.

wani- seram ke?

mai mai- kan?

shakinah- boleh jadi.

kimi- ader pocong yang pakai ke?

heppie- seram ker? argh!??

dzul hafixi said...

pocong tu x ensem kot bias...
blog baru? aku ni ha blog baru...
yang lame da gile...

paiseh said...

demm.. gua ingat cerita berantai lagi~

kakuna_daisy said...

hahahaha...;p

s@yangh@sni said...

celaru bila kena baca blog promosi tu arr...
ingatkan ade hubung kait..
haram tak sama langsung..

lenkali suruh orang baca blog i sekali, ok??

patungcendana said...

dark ray...kau tak balas komen aku...aku tak nak bagi kau tumpang balik kuantan....erk....tak relevan langsung...hehehe...

lumut said...

aku penah dengar crite neh...
ending die..
die nangis gak suh bukak kan tali kain kapan..

katanya nak terkencing..hahahaha
sengal.
=)

bias® said...

hafixi- maybe jugak lah.

paiseh- nak lagi ke?

daisy- haha kenaper?

sayanghasni- boleh...

pepatung- aaa?

lumut- ye ke?

EN.ROBOT said...

mongok nye pocong,.,.kot ye pon bg la salam dlu, xde la org terkejut sgt,.,~

bias® said...

bobot- kan?