Monday, August 24, 2009

hari ahad di bulan ramadhan.

"pi...bangun...pukul empat aku datang..." suara hobbit menyusup masuk ke kepala hotak aku melalui telepati.

"nak pergi mana?" aku reply through telepati juga.

"kau siap ajer lah!" transmisi terhenti di situ.

tekanan betul petang-petang ahad ni kena buat aktiviti.

pin! pin!

bunyi suara si hobbit dah menge'pin'-nge'pin' di luar rumah.

pukul empat tepat si hobbit dah terpacak depan pagar rumah aku.

punctual betul!

"nie kereta kuda siapa kau curi nie?" laju je aku bertanya.

"cinderella punyer...dia dah tak pakai lagi. dia tolak dekat aku." si hobbit beri penerangan.

kletak! kletak! kletak!

bising betul! naik motor kan senang? nak jugak kereta kuda segala? happening konon?

"kau nak culik aku pegi mana nie?" aku tengok si hobbit yang asyik memegang pedati.

"tesco" hobbit senyum.

"petang-petang nie orang pergi pasar ramadhan...beli makanan. kau pegi tesco ape hal?" aku dah mula panas. puasa lah katakan.

"ramai orang lah kat saner...aku tak nak kena pijak nanti. so, aku pergi tesco lah." hobbit memarkir kan kereta kuda nya betul-betul dekat dengan pintu masuk tesco.

"kau pergi sorang lah. yang kau jebak kan aku kenapa?" aku memasuk kan si hobbit dalam kocek depan baju aku.

...

"ler...logik lah...siapa nak tolak trolley tuh nanti? aku mana sampai."

nota kaki : jangan terpedaya dengan cumbu rayu mana-mana hobbit di bulan ramadhan. anda mungkin akan menjadi penolak trolley nya.

24 comments:

EN.ROBOT said...

huh.,,.ade udang disebalik tesco rupenye,.~

fndrocka said...

aku tak kwn dgn mana2 hobbit

kakuna_daisy said...

hehe..tak baek dowh, hobbit mntak tlong bulan2 pose ni,bantu la beliau......huhuhu

patungcendana said...

tesco?...apa tu?

sharamli said...

w0i..w0i...kesian la dy..
dy lah menepati masa..bgus kn?

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

hobbit= hobby + habit?

imHepPie said...

uihh apekah??hobbit??

mende alah pe tuh...

dark ray said...

tu laa gua dah pesan...
lu degil...

en.Adam said...

hai!

azzaliena suziantie said...

hahaha...
tuh lah
padan muka ko

shakinah said...

ho?

kimisai said...

cinderella pose???
hobbit pose???
aku pose??


arrgghhh,...!!!

mamai said...

hahaha aku tidak akan terpedaya dengan hobbit

paiseh said...

hai en Adam

bias® said...

bobot- yup.

fndrocka- gud. jangan.

daisy- ah!

pepatung- macam testis jugak lah.

sha- itu jek yang bagus kan?

nad- ?

heppie- macam hip hop jugak lah.

dark ray- sori bro...

adam- hai. nak kawen dengan saya?

suzy- dengki.

shakinah- ho ho ho.

kimi- kenapa kau?

mai mai- bagus.

paiseh- hai adam jugak.

aloy_paradoks said...

dah siap dari pagi tadi dah.

bias® said...

awal sangat tuh.

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

tesco keta kuda leh masyuk meh...?

lenkali ajak hobbit g giant...beso skit..

wahyudi my said...

selamat berpuasa.

bias® said...

pentoi- ha'ah kan? timasey.

wahyu- selamat.

aloy_paradoks said...

yg itu la Pak Aji suke.

bias® said...

pak aji mana?

el-jober said...

hobbit tu sejenis mamalia ker?

bias® said...

ya.