Tuesday, September 15, 2009

air panas.

bas berhenti betul-betul depan pintu masuk.

"okay. sekarang kita sudah tiba ke destinasi seterus nya di melaka bandar raya bersejarah ini. air panas gadek. turun.turun semua ya?" hamzah si tour guide menyuruh para penumpang turun.

...

"ya tuan-tuan semua, air panas ini antara yang ter famous di melaka. suhu air panas ini boleh menjangkau sehingga takat didih. untuk tujuan perubatan pula, air panas ini boleh mengubati penyakit-penyakit kulit" sekali lagi hamzah memberi penerangan.

"panas betul ke?" tanya ghadafi sambil memetik-metik kamera.

"ya! panas. boleh rebus telur dalam air panas nie tau encik?" hamzah memgurai kan kemusykilan ghadafi.

...

"baik. kita ke ramai-ramai ke bahagian belakang pula ya? mari semua." hamzah menggamit para pelancong.

...

"adoi! panas!!!" serentak semua kepala berpaling ke arah datang nya jeritan.

...

"lain kali... kata lah telur ayam!!!" ngomel ghadafi kesakitan.

nota kaki : boring betul update entri pakai lap top orang nie.

26 comments:

sharamli said...

tel0r lain bleh rebus jgk?
kal0 sejuk..kecut lak t..menggigil2

shafarshahril said...

hahahaha
telur burung ke??

azzaliena suziantie said...

hahahahaha...
telur????
apakah lah tuhhhhhhh

imHepPie said...

sengal!!!haha padan muka..

momo si monyet said...

klaka la...hahaha

kimisai said...

bkn ke die tu angin pasang????
muat ke telur die...

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

adoooyaiii.....hahahahah....

dzul hafixi said...

bias oh bias...
noti..
hahahhaa....

Hidemichi said...

jadah apa nak rebus telur sendiri!?

aloy_paradoks said...

dah agak dah..

dark ray said...

cuba rebus telur dadar plak

patungcendana said...

kimi...angin pasang tu apa?

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

aha...telur stim..

HujanBalikKeLangit said...

telur ???....masak dah ke?..smpai nk mjerit..hhehheh

mamai said...

aku pernah mandi akt air paans adek tu tapi tak leh lama2 takut telur menetas

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

hahaha...ngek!

paiseh said...

gile selekeh!

bias® said...

sha- kecut? telur apa tu?

shafar- burung siapa?

suzy- ha'ah telur.

heppie- kan?

momo- ya.

kimi- wah? tau kau yek? part time ke?

kakuna- haha jugak.

hafixi- jin notti.

hidemichi- ntah nyer?

aloy- agak kan yang bagus.

dark ray- cuba lah.

pepatung- jawab kimi.

pentoi- telur boleh stim ke?

qist- masak dah kut?

mai mai- kan? panas kan?

nad- ngek ngek ngek.

paiseh- ha'ah.

triple x malaya said...

telur oh telur...

patungcendana said...

re:...kalau tak terjaga...mati la kot...

eh...kimi tak jawab pun...kau kena jawab...

HujanBalikKeLangit said...

ke telur tu pecah dah?..busuk dh?...hurmmmmmmm

kimisai said...

gua datang lagik....





***********************************
mcam main bola,
lu skor 1 wa kosong,
pastu wa skor 1 lu tak skor dah,
kita seri,

lu skor 2 wa 1,
wa skor balik 1,
kita seri,

lu skor la berapa pun,
wa pun skor la bejuta pun,
tapi bila di luar padang,
anggap la ianya hanya permainan,
jadikannya 0-0 balik,
walaupun hakikatnya,
lu mungkin 5,
wa mungkin 0,

lu mungkin 0,
wa pulak 5..6..7..8...,
tapi bila dah keluar padang,
0-0 balik..

apa salahnya....



SELAMAT HARI RAYA AIDILFTRI
MAAF ZAHIR BATIN
0-0 ok..!!
***********************************

s@yangh@sni said...

2, 3 KUCING BERAYA..
MANAKAN SAMA SI TIKUS RAYA..
2, 3 HARI LAGI NAK RAYA..
AMPUN DAN MAAF DARI SAYA..

TERLEBIH BISA TUTUR BICARA..
DISIMPAN JANGAN AMPUN DIPINTA..
SYAWAL DINANTI BERSAMBUT RIA..
IKHLAS DARIKU YANG CANTIK JELITA.

en.Adam said...

asyik2 telur je

triple x malaya said...

salam aidilfitri n maaf zahir batin..

bias® said...

triple x- oh telur.

pepatung- aku pulak?

qist-belum.

kimi-ok.

sayanghasni-jelita?

adam-ha'ah.

triple x- selamat.