Tuesday, September 8, 2009

kami akan menakluk dunia!

"aku bangkang!!" aku tepuk meja.

"apa hal lu bangkang pulak? meeting belum start lagi." dark ray menyembur asap beracun. habis mati semua penduduk seksyen 7 shah alam.

"kita tunggu siapa?" kata aku sambil tengok-tengok awek orang. gebu!

"skang kita ada lu, gua, awek cun dengan pita pelekat segulung. kita tunggu el-jober, cikgu sekolah dengan penakluk air." dark ray menyembur asap beracun lagi. habis mati semua penduduk seksyen 8 shah alam.

penakluk air ikat sampan dekat tiang. el-jober bawa bersama cikgu sekolah. anak-anak murid di biar kan menunggu di dalam bas.

ahli sudah lengkap.

awek cun memula kan meeting.

kami semua angguk-angguk.

ada juga yang geleng-geleng.

tapi kami tetap angguk-angguk.

penakluk air sahaja yang leka menghibur kan diri sendiri dengan lampu minyak gas. maklum lah, kalau dalam air, lampu tuh mana nak nyala. yer tak?

sesekali kelihatan segerombolan tentera bergajah abrahah membingit kan suasana.

bising je. nak sembang pun tak senang.

kata sepakat di capai.

kami akan menakluk dunia!

nota kaki : sepanjang meeting, hampir separuh penduduk shah alam mati akibat asap beracun yang dark ray lepas kan. kami selamat sebab kami pakai topeng gas.

23 comments:

azzaliena suziantie said...

ak tak pon.

sharamli said...

penduduk seksyen 9 cmna?

Nonie Zaman said...

huh..kalah h1n1 tuh..

dark ray said...

kita akan!
kita akan!

paiseh said...

dunia tu kat mana?

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

takluk dunia gune asap beracun dark ray ke?

sikit pon tAk gentar!

mamai said...

nasib baik kau meeting kat shah alam,
kalau kat puncak alam pasti aku standby bomba

kimisai said...

cheras pon s.a ke...

kentut la tu.......

imHepPie said...

bape org je yg x mati???knapa x ending cita suma mati brula besh..

HujanBalikKeLangit said...

aku pun x...sebab aku pakai gas mask gak bila tgk korang dtg...=p

shakinah said...

jenuh aku kelik satu satu link.

banyak bebenor

s@yangh@sni said...

meeting ape cenggitu..
takde ujung pangkal..

bias® said...

suzy- kau tergolong dalam separuh yang terselamat lah.

sha- idup kut?

nonie- true...true...

dark ray- ya!

paiseh- dekat dengan stesen petronas kepong kalau tak silap.

nad- bring it on!

mai mai- akan di notify awal-awal nanti.

kimi- bukan dan bukan.

heppie- ramai.

qist- kan?

shakinah- pegi klik saper suruh?

sayanghasni- bukan sumer meeting cenggitu ke?

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

meeting tu ada kuih-kuih tak..?

en.Adam said...

siot
cun gila awek cun tu!

patungcendana said...

macam pinky and the brain....

cakap kat dark ray...selagi tak takluk dunia...jangan balik kuantan...:-p

dzul hafixi said...

aku sehat je?
lu meeting pe? pojek baru?
roger r ye....

bias® said...

pentoi- air jek. penganjur kemut. itu pun bayor duit sendiri.

adam- kan? kan? kan?

pepatung- baik!

hafixi- antara yang terselamat lah tuh. baik!

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

seb bek aku tade kt sek 7 mse korang meeting..hehe

HujanBalikKeLangit said...

aku ade je kat ctu...x mati2...pakai gas mask kot...shield itu penting...

aloy_paradoks said...

promosi pakatan yg bagus...

momo si monyet said...

aku kat mane mase nih?

bias® said...

kakuna-nasib baik betul.

qist- betul.

aloy- ya.

momo- kau kat umah tido.