Saturday, September 12, 2009

pendedahan kes ahli muzik 2007

cubaan menyamar sebagai dark ray. first attempt.

"gua rasa brother sebelah yang tengah minum kopi tuh ahli muzik lah" kata sharif kepada gua.

gua paling tengok brother tu.

"macam mana lu tau?" tanpa prejudis, gua selamba je soal sharif balik.

sharif diam.

pandang john yang sedari tadi dok asyik melayan khidmat pesanan ringkas. kredit tak da. check balance jek ulang-ulang.

"lu tengok rambut dia. panjang. kerinting. ahli muzik lah tuh" sharif menyambung hujah.

"makcik karipap tuh pun rambut panjang, kerinting. dia ahli muzik?" gua pangkah sharif.

"baik! lu tengok baju dia pulak. hitam. ada gambar orang bunuh orang. ahli muzik lah tuh." sharif mempertahan kan diri nya.

gua diam.

"tak cukup kuat tuh. lagi?" gua saja bagi sharif hurai kan lagi hujah dia.

"contoh paling kuat ialah gitar dekat sebelah dia tuh. gitar kan alat muzik? mesti lah dia ahli muzik!" suara sharif semakin meninggi.

"ah! gua tak percaya! lagi!?" gua pun boleh tinggi suara juga.

"lagi? orait. tadi gua dengar member dia panggil dia man kidal. man kidal kan pemain gitar kumpulan lefthanded? tengok member dia. itu nash, itu man dayak, itu samad, itu yan, itu isa. dah tentu-tentu lah dia ahli muzik!!" sharif marah.

"ah! lu tipu! dah lah john. jom blah! tinggal kan mamat ni sensorang. malas gua nak layan" kata gua sambil mengheret john yang masih leka dengan sistem pesanan ringkas nya.

nota kaki : aku bukan cina. tapi pakai lu gua lu gua jugak. banyak tengok cerita hong kong lah aku rasa.

24 comments:

patungcendana said...

huh...nasib baik rambut panjang, tapi tak kerinting...

patungcendana said...

wei...aku first...percubaan untuk menjadi kimi...hehehe

dzul hafixi said...

so brother tu ahli music ke x??

mamai said...

aku rambut pendek so aku seoran polis

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

takde sebut pasal dark ray pon dalam cite ni...

aloy_paradoks said...

bedose lu menipu.... mana ada samad... member dah arwah dah...

Dark Ray™ said...

banyak tak betul lagi...

sharamli said...

perasan cina...
cis..

bias® said...

pepatung- nasib baik.

pepatung- banyak kena usaha lagi.

hafixi- ntah? yer kut?

mai mai- misai ada tak?

nad- memang tanak sebut pun.

aloy- itu duluuuuuu...

dar ray- dem!

sha- kan?

kimisai said...

huh, patung mne boleh...
hahaha

lu tgok mankidal makan tangan kanan ke kiri?

wah peristiwa lame ke baru??
arwah samad kan dah takde...
alfatihahh..

azzaliena suziantie said...

cina ka??perasantan jek

HujanBalikKeLangit said...

aku pnah gak pakai bj hitam..bawa gitar..tp bkn ahli musik pon..just bawa utk ayah aku..hahahha

––––•(-•.cik.•-)•–––– said...

erk.

bias® said...

kimi- pakai mulut kut?

suzy- tabley ka?

qist- kan?

cik- tercekik?

aloy_paradoks said...

cakap la dulu... tulis sekali berapa taun punye cerita.

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

kasim slamat kot die tuh..

shakinah said...

entahlah.
perut lapa takleh nak pk nak komen ape.
ni kire komen lah kan?

patungcendana said...

re:...taxi driver tu hidup lagi daaa...biasa la...dalam drama...orang jahat memang susah nak mati...huhuhu...

selamat hari raya bias...:-)

s@yangh@sni said...

apa ahlil muzik..

pantang nenek moyang aku...


saper agaknyer yang tak kenal ahli muzik tu..
ko ker dia..

momo si monyet said...

x berape nak menjadik...dark ray blaja kat aswara...

imHepPie said...

mamak kedai kopi tu lak model iklan...

azzaliena suziantie said...

tukar2 url

azzalienasuziantie.blogspot.com

en.Adam said...

nak tukar tukar url jugak boleh??

bias® said...

aloy-baik.

kakuna-maybe.

shakinah-ha'ah

pepatung-selamat hari raya.

sayanghasni-ntah lah?

momo-ala...

heppie-mamak?

suzy-baik.

adam-boleh.