Wednesday, September 23, 2009

there's no place like home.

mersing.

raya kedua.

aku, padel-panda dan robertio bagio. gerak dari kuala lumpur jam lima. sampai di mersing jam sebelas malam. nak tercabut tulang belakang aku duduk dalam kereta ikan tu.

sampai-sampai laksamana tantari datang jemput, makan malam dekat rumah bakal pak mentua dia.

"alamak...apasal datang lambat sangat? tinggal ini jek" bakal kakak ipar laksamana tantari sapa kami.

ikan kembung masak kicap dengan asam pedas.

belasah!

muka sekor-sekor elok sikit dari jahanam jek sebab penat travel.

"dah! jom aku bawak korang dekat tempat tinggal korang malam nie" laksamana tantari dah tak sabar.

hotel? bukan.

challet? bukan.

resort? lagi bukan.

home stay? ya! home stay!

kami bermalam di rumah berhantu malam itu.

aku pijak masuk dalam rumah tu aku dah start debak-debuk.

patung kucing berpesta!

barang antik toksah cerita lah. penuh! cermin lama besar-besar setiap sudut boleh jumpa.

dah lah tivi takder.

suram.

sunyi je keliling. udah macam cerita keliwon dah.

bilik tiga. sorang satu.

sepelaung jek dari situ tanah perkuburan islam mersing.

sudah nya, 3 orang tido satu bilik. nak kata apa, kata lah! cuak punya pasal.

besok pagi, bangun. mandi. pukul sembilan setengah dah check out dah dari rumah puaka tu.

mencicit lari.

settle majlis akad nikah laksamana tantari, 3 budak k.l berambus balik keluar dari mersing. tak tunggu sampai petang dah. pukul 12 dah cabut.

pukul 5 sampai rumah.

lega.

there's no place like home. there's no place like home. there's no place like home.

nota kaki : saya cinta kuala lumpur. kalau boleh saya nak kahwin dengan dia dan hidup bahagia di samping nya dengan 4 orang anak. 2 lelaki. 2 perempuan.

14 comments:

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

nape tak stay kat umah laksamana tantari?

penakot~

dark ray said...

kenapa kelantan???

azzaliena suziantie feisal said...

okay
3 perkataan 1 ayat
bias penakut jugak
huhu

daylachan said...

rumah berpenunggu...
dugaan~~

shakinah said...

hantu.mana hantu.mana mana??

haha

Padeel said...

saper cakap penakot tu meh datang tengok....

aku sponsor...

yang benar...

padel...
org ke 2...
part paling seram kat kubur...
bodo punyer bias...

patungcendana said...

kalau aku ada sah aku pun lari tido bilik kau orang jugak...huhuhu...

ps...kau nak kawin dgn kuala lumpur?...

Nabil Fizri said...

kelantan best ouh?
slmt hari raya

aloy_paradoks said...

ko tanak try kawin dalam gereja ke?

bias® said...

nad- kau berani?

dark ray- mana ada kelantan?

suzy- ha'ah

dila- cobaan...

shakinah- nasib baik takder.

panda- betul!

pepatung- ha'ah. tak boleh ke?

nabil- selamat.

aloy- tanak.

patungcendana said...

re:...dark ray potong line...rumah aku ada banyak line...hehe

mamai said...

ya rumah sendiri lagi best

HujanBalikKeLangit said...

kawin je la ngn KL...

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

cepat2 la kawin klw cenggitu..hehe..