Friday, November 27, 2009

keluarga othman.

nyaman.

suara unggas-unggas berkicauan.

permai sekali.

othman memandang anak-anak nya yang masih lena di dalam khemah.

sesekali kedengaran bunyi ayam hutan terpekik di tengah hutan. di terjah musang barang kali.

"sayang..." othman berpaling kepada siti aishah. isteri tercinta.

"apa?" siti aisha sibuk menyiap kan sarapan pagi untuk keluarga.

"best kan kalau selalu-selalu dapat camping macam nie? jauh dari kota...asap...jerebu... kan?" othman tersenyum.

"best" jawab siti aisha ringkas.

"anak-anak pun dapat membesar dengan udara yang sihat. otak diorang mesti cergas kan?" sambung othman lagi.

"ha'ah" siti aisha menuang kopi panas ke dalam cawan othman.

"kalau kita duduk sini terus, sayang suka tak?" othman memberi cadangan.

...

"abang... kalau abang tak berhutang dengan ceti haram dan kena gadai kan rumah kita, saya lagi suka bang."

nota kaki : selamat hari raya kepada haji-haji sekalian. dengar cerita, mekah banjir. tawaf naik jet ski lah kan?

18 comments:

Fairul Azri said...

lagi cepat selesai

Dark Ray™ said...

tak lagi?
tak jahanam!

HujanBalikKeLangit said...

jet ski x best....

sharamli said...

peng0rbanan aishah dan anak2

suzie said...

kesian

aloy_paradoks said...

bongok kau ni....

cik EPAL said...

salam aidiladha ;)

yg_indah said...

kesian kat khemah

Eyriqazz said...

wah2,entry yg menarik.Keep it up:

http://eyriqazz.blogspot.com

patungcendana said...

err.....

paiseh said...

bayar laa~

pencubit said...

:) aisyah.

Nabil Fizri said...

keh keh keh

en.Adam said...

tak baik tau...

Hisham said...

salam aidiladha...name bapak othman...tq...ni satu penghargaan...hehehehe

mamai said...

berkorban juga tu baik isteri othman

triple x malaya said...

dengar dek pak aji mahu kene gam lu ni...gam gajah..huhuhu

bias® said...

azri- laju kan?

dary ray- dah sambung dah.

qist- lalu?

sha- ya.

suzie- kesian jugak.

nurul- ntah nyer?

epal- salam.

indah- ha'ah.

eyri- yer.

pepatung- kenapa?

paiseh- dah bayar lah tuh.

encu- kenapa dengan dia?

nabil- keh keh keh jugak.

adam- kenapa tak baik?

hisham- ye ker?

mai mai- ha'ah. cantik pun cantik.

truple x- takut nyer.