Wednesday, November 18, 2009

mann-yatt

geng 1 : kau apa kes?
geng2 : apa kes apa pulak? geng kita dah mati sorang tuh.
geng1 : ler...yang mati, biar kan lah mati...kita nie kena terus kan hidup.
geng2 : betul. tapi tak kan nak biar kan kat situ jek?
geng 1 : kita tanam lah.
geng 2 : kat mana?
geng 1 : kat tanah lah? takan kat tiang letrek pulak?
geng 2 : funny lah awak ini? apsal tak mintak kerja jadi badut jek?
geng 1 : yerlah. yerlah. nanti aku pikir kan lah...

...

makhluk : hai.
geng 1 & geng 2 : hai.
makhluk : dengar cerita, kamu berdua ada mayat? betul?
geng 1 : betul. apa kena mengena dengan kau?
makhluk : ...dan saya dengar cerita lagi, kamu tak tahu nak buat apa dengan mayat itu? betul?
geng 2 : betul. lalu? kau nak apa? goreng mayat tuh?
makhluk : gila apa? saya mahu beli lah mayat itu.
geng 1 : aaa? boleh jual ke?
geng 2 : ha'ah kan? boleh jual ke?
makhluk : boleh. kamu jual. saya beli. senang kan?

...

geng 1 : apa macam? nak jual tak?
geng 2 : mana boleh...geng kita tu...
geng 1 : habis? kau nak framed kan dia? gantung dekat pintu?
geng 2 : takder lah sampai macam tu. tapi...kita kebumi kan lah dia elok-elok.
geng 1 : betul. tapi nak buat semua benda tuh, kita kena keluar duit. kalau kita jual? haaaaa!!!! boleh tengok wayang hari-hari kita tau? dah lah arwah dulu tak datang kan apa-apa manfaat pada kita? waktu ini lah dia nak balas jasa kita tau?
geng 2 : lantak kau lah. fifty-fifty tahu?

...

makhluk : lalu? dah ada keputusan?
geng 1 : baik! kami jual. berapa kau nak beli. timbang kati ke?
makhluk : saya beli ikut tahap kekacak kan. kalau lagi kacak, lagi mahal.
geng 2 : ek? kejap. saya pergi ambik mayat dulu. kau tengok ya?
makhluk : saya tunggu sini.

...

geng 2 : alamak makhluk oi...sori banyak-banyak. mayat tuh dah hilang lah.
geng 1 : haaa? hilang? dia pergi mana?
geng 2 : dia pergi giant jap, beli barang dapur. kepala hotak kau! dia dah hilang! orang curi!!!
makhluk : apa? jadi...takder mayat, takder urus niaga lah. saya pulang.

...

geng 1 : so? berapa harga untuk mayat yang fresh ni?
mahkluk : sebab awak tikam di muka. muka dia dah tidak kacak lagi. seratus? boleh?


nota kaki : dragging sangat ke?

18 comments:

Dark Ray™ said...

ahahahaha yang ni baru betul!!

mamai said...

ada jual kat giant ker...or pasar gelap wa pun nak

HujanBalikKeLangit said...

mann-yatt....wisma beli mayat...

aloy_paradoks said...

mcm sial!

momo si monyet said...

sial jugak!!!!hahaha

momo si monyet said...

sial jugak!!!!hahaha

J@J@ / Bini The Rock said...

hoh!!

silap la geng 1 tu...nape dia tikam kat muka, klu tak.. senang lenang je dia dpt duit ribu riban!

Suruh geng 1 tu tikam diri sdri kat perot! mst dpt duit nnt..malah dpt rumah sekaligus!

Kuwe said...

nk mayat kacak.
cari mayat tak tinggal solat.

imHepPie said...

mahal gak tuh..lepas mkn sminggu

bias® said...

dark ray- ya! hahahaha!

mai mai- gila? takan lah nak beli bro?

qist-ye ker?

nurul asyikin- yes!

momo- yes!

momo lagi- yes!

jaja- takan lah dia nak tikam diri sendiri?

kuwe - yer kan?

heppie- cukup ke?

Hidemichi said...

mmg bleh jual limpa, jantung, dan buah pinggang geng2 tu...

HujanBalikKeLangit said...

kalo x jd mayat...pastu hensem..aku nk beli gak...

bias® said...

michi- betul.

qist- ok.

triple x malaya said...

gua nak beli...nak tanam kat galeri s.alam...

patungcendana said...

errr....funny tu apa?

bias® said...

triple x- betul?

pepatung- macam ghani. tapi kelakar lagi.

dzul hafixi said...

owh..
mann yatt tu sape??

bias® said...

tak tahu.