Sunday, November 8, 2009

tadi

tadi.

bila kah sebenar nya tadi?

persoalan yang ingin saya di debat kan di sini.

mengikut dewan bahasa dan pustaka, tadi itu bermaksud begini.

tetapi tiada masa yang tepat di beri kan.

5 minit yang lalu? itu kah tadi?

30 minit yang lalu? itu kah tadi?

1 jam yang lepas? juga boleh di kata kan tadi?

ya!

bila kah tadi itu sebenar nya?

malam tadi? petang tadi? tadi pagi?

macam mana nak kira tu?

nota kaki : malam tadi saya tonton kl fringe 2009. best!

23 comments:

Koyuki said...

boleh tak ckp camni..

"gua baru kena dump ngan awek ramli tadi"



tadi-da terjadi, da lepas

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

tadi bukak n3 lama..tadi bukak n3 baru...

bias® said...

koyuki- betul. masa nya? bila?

pentoi- berapa sela masa antara entri baru ngan entri lama?

mamai said...

la kenapa kau tak ajak aku tadi

bias® said...

tadi bila?

EN.ROBOT said...

tadi ted kate ko nk dtg...?
TADI la,.,.~

aloy_paradoks said...

antara aku dengan Suhaili... mana lebih tadi?

Dark Ray™ said...

ahahahaha....
nice one right?
go pentis! go pentis!
ahahahahaha....

dzul hafixi said...

ko ni tadi la bias...

bias® said...

bobot- tadi? bila?

aloy- ceh! soalan bodo. dah tentu lah suhaili. tadi habis!

dark ray- yummy! best! best! best!

hafixi- kau tak tadi?

Nonie Zaman said...

tadi saye tido..
tadi saye bgun..

adakah 'tadi' menerangkan waktu yg same??agak kurang jelas disitu..huhu

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

baru tadi baca entri ko..pastu tadi tepkir nk komen..ah, tadi la aku komen! hahaha

bias® said...

nonie- itu lah yang aku cuba sampai kan. bila kah tadi?

kuna- betul. ada 3 tadi. sela masa antara ketiga-tiga tadi ialah?

J@J@ / Bini The Rock said...

Tadi saya makan pucuk turi masak lemak + labu..dan tadi juga saya minum Milo Ais...sampai terkucil saya tadi....


Tadi = merujuk kpd 3 jam yg berlalu
dan 5 minit yg baru lepas!

huhuh!

bias® said...

kan? mana satu tadi yang betul?

sharamli said...

kira pakai kalkulat0r b0leh x?

si sengal mungkin said...

tadi??
boleh putar x??

bias® said...

sha- kelik-kelik tor boleh guna ke?

suzy-tak boleh!

si sengal mungkin said...

huhu...
lu kenal wa??

shakinah said...

saya tidak pernah terfikir apa yang anda fikir.
complicated (dalam bm ape?) nya fikiran anda.
maksud TADI pun boleh terfikir nak fikir.

kimisai said...

tadi ke todi??

cakap betol2...!!

patungcendana said...

tadi tahap 7...

bias® said...

suzy- ha'ah.

shakinah-ha'ah.

kimi- tadi.

pepatung-ha'ah.