Thursday, December 10, 2009

semua benda harus cuba sekali.


ahad.

kelentang kelentung dekat dapur.

aku jenguk-jenguk lah. mana tahu? pencuri ke?

"mak buat apa tuh?" aku tengok makcik som dengan parang dengan alu lesung batu pandang aku. dah macam ninja turtle dah. haha. ibu ku seorang ninja turtle.

"siang ikan siakap. haaa...meh tolong terlanjur turun tuh" arahan dari mak cik som.

ala...ikan siakap jek? apa ada hal?

"dah siap mak!" adalah dekat 15 minit aku bersilat dengan ikan tuh.

...

"dah siap? oke. ambik lagi 5 ekor dekat dalam fridge tuh. siang"

nota kaki : menyesal turun tengok dekat dapur! menyesal!

20 comments:

patungcendana said...

sekali?....hahahahaha....sure kau bersilat sampai pagi esoknya..kan

re...ya...semuanya salah si asyikin tu...

mamai said...

ya salah nurul hahahaha apa barang siakap bawal tak ada ker

shakinah said...

alaa.buat pahale sket pe slhnye

suzy said...

eleh.baru sikit.

chah~ said...

hahhaha.. dapat pahala beb.. haha

nurain said...

heheh..sabo je la..

aku kalo ikan ok, tapu bila udang, adeh..asik tercocok je

imHepPie said...

ninja turtle??mak ko ada cengkerang ke

dark ray said...

lu belah syai??

pisey said...

kim salam kat makcik som!

siakap senohong gelama ikan duri;
sila sambung sendiri.

keh3

bias® said...

pepatung- mana tahu nie?

mai mai- bawal lagi senang siang dari siakap bang.

ina- tak salah pun.

suzy- kalau banyak macam mana?

chah- yeth.

ain- tapu tuh aper?

heppie- ada, agak nyer.

dark ray- ikan betul lah!

pisang- baik!

kimisai said...

nasib baik bukan ikan keli... kan ??
klu tak...mamposss...

dzul hafixi said...

haha.. amek ko..

yg_indah said...

siang ikan bilis la senang sikit

bias® said...

kimi- kenapa ikan keli?

hsfixi- hambek aku.

in- ikan bilis tak challenging lah.

HujanBalikKeLangit said...

ikan siakap je?...meh cini ikan terubuk plak

aloy_paradoks said...

nice blog...

en.Adam said...

siakap senohong ikan gelama
berckap bohong nnt merana


ikan gelama tu camne??

sharamli said...

pemalas

bias® said...

qist- terubuk banyak tulang.

nurul- timasey.

adam- gelama tuh macam gelap yang lama kut?

sha- timasey.

pencubit said...

gelap yang lama.
terbaik!