Tuesday, January 5, 2010

jangan bukak lebih 3 kali.

"bangun! kata jadi hari ni? lagi 10 minit aku sampai" khidmat pesanan ringkas dari bunk face.

malas betul hari ini. baru pukul 11.30 pagi? nak tak nak, bangkit jugak lah aku. dah janji semalam kan? janji harus lah di tepati. kalau lembu kita pegang pada tali nya, manusia kita pegang pada janji nya.

"ke mana kita?" aku soal bunk face seraya menyalakan sebatang rokok dan serentak itu menyedut gas-gas beracun yang boleh menyebab kan pelbagai penyakit. di anggarkan 3,500 dari setiap 10,000 kematian setiap tahun di malaysia adalah berkaitan dengan merokok.

"port biasa lah. aku dah booking dah. sekarang tak ramai orang. kita bantai 2 jam? cantit!?" senyum bunk face. senyum seindah suria. yang membawa cahaya. senyum lah dari hati. dunia mu berseri.

karaoke.

memang tak ramai orang hari itu. ada pun awek-awek jek. ah! lantak lah! ini tempat awam kan? usya-usya buat apa!? tak pernah tengok lelaki dua orang pegang-pegang tangan pergi karaoke?

2.00 petang.

kami pulang. pulang ke pangkuan keluarga. setelah lebih dua jam meninggal kan rumah. terbit rasa rindu di hati ini. mak! anak mak balik mak! tunggu!

...

"ramai orang semayang jemaat dekat mesjid tadi pi?" mak cik som.

"macam biasa lah..." seraya menyuap nasi putih panas di sulam sambal belacan dan ulam-ulaman.

22 comments:

patungcendana said...

oh...nombor tiga lagi daaaa....

sharamli said...

xbaek tipu..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

jgn bukak lebey ar..

Koyuki said...

gua tak suka bunkface
haha
tak baik tipu mak tau

triple x malaya said...

tipu tu sunat...make tak salah sesekali menipu...haha

imHepPie said...

owh xpe ada 2 kali je lgi kan..ciss

imHepPie said...

owh xpe ada 2 kali je lgi kan..ciss

shakinah said...

haih pi ni..

yg_indah said...

nasib baik dia tak tnya khutbah tajuk apa

paiseh said...

ramai la yg baca kutbah tu.. sorg satu mikrofon~

Roydy Rokidy said...

gi karaoke pegang tangan?
alamak, ssyyhhh!
pegi main jauh2!
aku lelaki straigt lurus tegak forward!

pisey said...

tersedak tak?

dzul hafixi said...

haha.. cam haram..

aloy_paradoks said...

aku no 13.

{lumut} said...

nasib baik x tersembur..haha

bias® said...

pepatung- ya! nombor tiga lagi!!

sha- kan? tak baik.

pent- tak bukak lebih. janji!

yuki- siapa yang suka?

xxx- yeth!

heppie- ha'ah!

shax- kan? lempang kan aje.

in- nasib baik betul.

pai- ramai. macam-macam tajuk.

artis- mesti lah pegang tangan. baru lah romantis.

pisang- tak. keadaan terkawal.

hafixi- ntah nyer?

nurul- tahniah!

mut- nasib baik.

HujanBalikKeLangit said...

sengal..haha

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

macam pernah buat dengan reyza sme

J@J@ / Bini The Rock said...

hohhh!!

sedapnye menyantap ulam2 an

patungcendana said...

re:...ya...orang kuantan la kan...

Dark Ray™ said...

gua buka dah tak tutup-tutup...
pelik...

bias® said...

qist- ntah nyer?

lim tat- siapa buat?

jaja- kan?

pepatung- ah! kuantan!

dark ray- tu pasal jangan bukak lebih 3 kali.