Sunday, February 21, 2010

paku.

liar mata mat dahan malam itu.

agas-agas yang menyerang tidak dihirau kan nya. calar-balar badan nya di siat duri-duri pokok sudah tidak di peduli kan lagi.

ini lah tempat yang tok pawang kata kan itu hari. mat dahan yakin!

"mat...dengar sini...pada tiap-tiap malam jumaat bulan mengambang penuh... di situ lah tempat nya hantu pontianak akan kau jumpa berkeliaran..." jelas lagi kata-kata tok pawang menerjah telinga mat dahan.

tukul dan paku besi sejengkal panjang nya itu mat dahan genggam erat. sabar mat dahan duduk di balik pohon beringin itu menanti mangsa.

suasana sepi.

hanya bunyi air sungai yang mengalir laju menemani penantian mat dahan.

mat dahan tiba-tiba tersengih. mangsa yang di nanti sedari jam 8 malam tadi sudah kelihatan.

melayang-layang ia terbang turun ke tepi gigi air. darah merah masih baru kelihatan membasahi uniform putih nya. hanyir!

si pontianak menyeringai memerhati kan sekeliling. mata merah saga nya sedikit pun tidak meluntur kan niat mat dahan dari melaksana kan hajat di hati.

tertunduk-tunduk si pontianak menghirup air sungai.

ini lah ketika nya yang di nanti-nanti kan mat dahan. perlahan-lahan mat dahan merapati si pontianak dari belakang.

lalu...

...

"lu apa hal beb? mandom semacam jek gua tengok? story lah..." ajis membetul kan sila nya.

"mamat celaka tuh lah! di paku nya tengkuk aku!? tengok!? dah lima batang paku dah kat tengkuk aku ni? siapa punya dakyah ntah yang kata kalau paku tengkuk pontianak, dia akan jadi pompuan cantik? menipu betul?! sakit tau tak?" adu si pontianak kepada ajis bajang hutan.

19 comments:

Dark Ray™ said...

gua yang buat cerit tu..
tak sangka ada orang percaya..

encik ADAM said...

apa jadi ngan mamat tu???ee suspen nye

huj@n said...

kalau lah aku buleh paku drakula...kot2 leh jd hensem...tp pontianak pun xbuleh jd perempuan lawa...sah2 mengarut...sakit lah tengkuk!!!

hisham said...

bro...salah paku kut...p pakai paku zink watper...hehehe

sharamli said...

berlubang la tengkuk kalau macam ni

b@sikaltue said...

kesian....

DzulhafixiceD said...

paku tekan je kot..
saket ape nye?

deus X machina said...

lu mesti banyak sangat tengok drama2 mistik kat tivitiga ni

A.K.U.D.O said...

lain kali kau suntik botox pulak..

paiseh said...

tak cukup tu.. kena kasi pahat pula laa gua syak~

nuyuljana said...

haha.

berlubang-lubang dah tengkuk pontianak tuh~

wmy said...

aku masih menunggu entri tentang betapa tidak setujunya kau dengan seni berhalakan politik macam yg kau cakap tempoh hari.

triple x malaya said...

haha..puntianak mengilai malam..

patungcendana said...
This comment has been removed by the author.
patungcendana said...

keji!!!

re:...buweeekkkkk....

Anonymous said...

mak oi..sampai 5 btg paku??

klu sebatang mungkin menjadi kott..ni sampai 5 batang..dah sah2 lah pontianak tu jadi semakin huduh!

xD

**Jaja Bini The rock (malas nak login)

zia said...

fuhyoo..sampai 5 btg di pakunya..ish..ish

aloy_paradoks said...

i follow u,,, huhuhuhu

bias® said...

dark ray- patut lah...

adam- mati kut?

qist- kan?

sham- zink ke?

sha- sian...

basikal- ha'ah.

hafixi- kau bacer ke tak?

ina- mistik tuh aper?

akudo- kan?

pai- bagus usul saudara itu.

nuyul- sian dia.

wahyu- tidak akan.

xxx- ye ke?

commet deleted- baik!

pepatung- yes!

jaja- kenapa malas?

ziz- nasib baik lima sahaja.

nurul- ailebiu.