Saturday, March 13, 2010

asal batu.

sudah tidak tertanggung lagi kempunan mak pekan rasanya.

"batu belah batu bertangkup...telan lah aku...luluh lah aku...aku kempunan...telur tembakul..." suara mak pekan berantai-rantai memenuhi ruang malam yang sunyi.

...

"melur...ikan nie nanti, kau goreng tau? telur nya, tinggal kan mak sikit." pesan mak pekan tika di kepala tangga menuju ke sawah. (sawah ke? baruh? what ever lah!)

...

"nak telur!!!!!!!!!!!!!!!!!!" pekik pekan berulang-ulang. bingit!

"diam lah dik...kakak ganti dengan telur ayam ya?" melur cuba memujuk.

tas!

habis pecah telur ayam di lempar pekan ke jendela.

...

"amanah mak yang sebegini ringan pun tidak boleh kau turut kan melur? lebih baik mak pegi mati di telan batu belah..." mak pekan meluru menuju ke arah tempat letak nya batu belah yang berpuaka itu.

...

"batu belah batu bertangkup...telan lah aku...luluh lah aku...aku kempunan...telur tembakul..." mak pekan menangis terngongoi-ngongoi di sisi batu belah batu bertangkup yang berpuaka.

...

"parjo! ngapain perempuan tua itu menangis di batu-bata itu? gangguin kerja-kerja kita aja?" soal sukiman pelik.

"ntah? ngomong nya kepingin telur ikan. aneh orang di sini ya?"

21 comments:

huj@n said...

hahahhahaha....memang aneh!!!

deus X machina said...

sungguh aneh....macam hari lain xleh makan telor....
erk888

triple x malaya said...

indon tu keje buat jabatan kan..

triple x malaya said...

indon tu keje buat jabatan kan..

hans said...

hahahaha
aneh betul itu worang

Razman said...

perempuan mmg selalu kempunan "telo gantung".

Dark Ray™ said...

malaysia...

patungcendana said...

aku tak makan teur ikan....errr...so...asaal batu bata tu sebenarnya.....

patungcendana said...

re:...kat rumah aku semua single...hehe

mamai said...

hahahahah cilak punya batu

sharamli said...

ramai ke pendatang asing kat sini?

yg_indah said...

mak pekan patut pegi depan bulldozer zaman skrg

aloy_paradoks said...

bodoh! pasal telur pun nak mati mati.. pegi cari tangkap ikan lain dah la...

hisham said...

waduh!!..telornya aku ngak ada...hahaha...lawak r lu bro...

nasikputeh said...

bikin pusing @_@

bias® said...

qist- kan?

ina- ntah nyer?

xxx- yer kut?

xxx lagi- yer!

hans- ha'ah!

man- yeker?

dark ray- ...oh tanah air ku...

pepatung- kenapa?

pepatung lagi- yeay!

mai mai- ha'ah!

sha- tak kira pulak?

in- y?

nurul- yerlah!

sham- sian...

nasik- ya. bikin.

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

suh mak melur meh jumpa aku. aku bawak dia pergi beli telur sebakul

patungcendana said...

re: umah u kat mana? :-P

ps...aloy tu stress ke?

hans said...

bagi jer telur si razman tu
settle
haha

Sarah said...

indon tu takde masa nak pikir telur ikan. sesuap nasi pun tak tentu lagi.

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛