Tuesday, August 31, 2010

memang tugas dia memalu kan kita.

meriah hari itu. bagai tahun-tahun sebelum nya.

"ni siapa ni?" mak cik som memperbetul kan serkup kepala nya yang dah boleh jadi serkap ayam dah. bila nak tukar pun tak tahu lah?

"saya kawan epi makcik..." roslan sengih mengunyah angin. sambil-sambil mata nya menanti peluang untuk meradak laksa dan lemang yang tehindang di atas meja.

"ohh...kawan epi. epi dah ada makwe belum?" soalan klise mak-mak kepada kawan-kawan anak mereka.

"entah lah makcik. saya tak ingat. ramai sangat. kalau ayah saya tu perempuan, dia pun dia rembat jugak kut?" cubaan roslan membuat funny kepada mak cik som.

"mak cik tahu. gatal dia tuh. itu sebab masa kecik dulu, mak cik segan dukung dia naik bas dengan makcik." sambil-sambil itu tangan mak cik som laju mengisi balang kuih yang hampir kosong.

"kenapa makcik?" roslan pura-pura tidak mengerti. air oren sudah di tambah 2 kali. namun meja hidangan masih penuh dengan tetamu.

...

"kalau dia nampak perempuan kopek besar dengan dalam bas...selamba jek dia jerit kuat-kuat...mak!!! tetek!!!"

nota kaki : seperti yang di cerita kan oleh mak cik som tiap-tiap tahun kepada tiap-tiap kawan aliffie yang datang beraya di rumah.

9 comments:

nurain said...

hahaha..bes ar mak som.pecahkan rahsia anak~

Huj@n said...

muhahahhahahhaha

siot je

yg_indah said...

wahh kecik2 lg dah pandai tunjuk. besar2 lg pandai x?

zul efron said...

besar2 ni takkan jerit je?

kimisai said...

kalau gua tengok tetek besar gua try oegang ..!! =P

fndrocka said...

cuba terai buat lagi..mesti comel

sharamli said...

besar2 p0n xde la besar mana sangat p0n

mamai said...

tak malu tul la budak tu

naiba said...

hahaha...kantoi...
pe punye pelik perangai..hihihi~