Tuesday, January 11, 2011

keikhlasan yang ikhlas.

kata kan lah ada dua orang lelaki berusia dalam lingkungan 20-an sedang leka duduk-duduk bercumbu rayu di meja makan di restoran india muslim. datang seorang peminta ufti untuk meminta ufti.

peminta ufti : derma ikhlas tuan?

lelaki ini hanya sengih memandang peminta ufti.

selang setengah jam si peminta ufti beredar ke meja lain tanpa menerima ufti.

lelaki itu berasa aneh atas perlakuan lelaki ini lalu mengemuka kan satu soalan.

lelaki itu : kenapa encik tidak menderma wang encik kepada si peminta ufti tersebut?

...

lelaki ini : oh? wang kah? bukan ikhlas?

3 comments:

Dark Ray™ said...

hik hik hik...
fani...
jangan sampai kena plagiat dah laa..
hik hik hik...

sharamli said...

seengih p0n kadang2 ada yang tak ikhlas.

artisticklytouch said...

lepas setengah jam baru dia berlalu? lamanya dia berdiri kat meja tu. ganggu je dua lelaki itu nak bercumbu rayu

*sambil memberi derma ikhlas