Tuesday, February 15, 2011

sembahyang

"aku tengok kau ni dah besar panjang om, tapi perangai duk macam dulu jugak" umar tiba-tiba membuka kata kepada baharom.

baharom pandang umar senget. kemudian kembali makan jagung. seperti tiada umar disitu.

"tengok? kawan-kawan nasihat tak nak terima? dia boleh buat donno jek dekat kita?" sambung umar.

baharom berhenti makan jagung. selera nya terhenti.

"apa nya yang aku buat? apa nya?" nada baharom sedikit meninggi.

"yerlah...kau nie aku nengok asyik makan tido-makan tido jek? soal agama langsung tak pernah ambil pusing? tak pernah pun aku nampak kau sembahyang?" leter umar panjang lebar.

baharom terkedu. sebiji-sebiji kata-kata umar itu kena pada nya.

...

"tapi mar...kita ni babi. mau lari satu mesjid tuh bila aku datang semayang jemaat karang?"