Monday, April 25, 2011

cakap malam pandang-pandang.

dush!

satu penyepak hinggap dimuka lokman sebaik sahaja dia membuka daun pintu.

tanpa sempat berkata apa-apa mulutnya ditekup dengan kasar dan satu lagi henyakan padu diterima rusuknya.

mata lokman berpinar.

*padam*

"kau..." lokman disedarkan dengan suara itu.

pedih-pedih badan lokman.

sedar-sedar sahaja kedua tangannya telah terikat dialang rumah. kakinya diselak dengan pasung kayu yang entah dari mana. mulut tertutup rapat dengan duct tape. hanya matanya sahaja terkedip-kedip meminta simpati.

makhluk bertopeng badut berdiri tegak dihadapan lokman. sebatang kayu baseball tergenggam erat ditangan.

"kau ganggu hak aku!!!"

serentak itu kepala lokman menjadi habuan kayu baseball. darah menyembur keluar dari dahi dan telinga lokman. menggelepar dia macam ikan baru naik kedarat.

meong.

lokman meong.

"bangun! aku belum habis lagi dengan kau!"

dush! dush! dush!

dada lokman pula menjadi sasaran. cukup tiga kali hentakan, hidung lokman mengalirkan darah. menderu laju nya. habis kemeja polonya dibasahi darah.

pisau rambo sekaki panjangnya lokman nampak jelas makhluk itu keluarkan dari sarung. namun lokman tak berdaya. sudah banyak dia kehilangan darah. menjerit? nak mengangkat kepala pun lokman sudah tidak mampu. lokman hanya berserah pada takdir.

kalau ini yang sudah tetulis baginya. lokman redha. tiada apa yang mampu dilakukan lagi. ajal maut bukan kita yang berhak memilih caranya.

srap!!!

duct tape lokman direntap.

"sebelum kau mampos? ada apa yang kau nak cakap zakri?!!!" rambut lokman direntap ganas. terdongak kepalanya menghadap siling.

"a...aku bu..bu...kan zakri..." jawap lokman.

...

"oh? yeke? salah oranglah ni ek? hehe. sorry ek?" hilang makhluk bertopeng badut itu ditelan gelap malam.

2 comments:

ghost writer said...

arghhhh....apsal dia tak bunuh jer terus bongok!

sharamli said...

kesian kan?