Tuesday, May 17, 2011

tembak!!!

"pak abu, kenapa pak abu riang semacam jek ni? tersengih sorang-sorang bawah pokok pelam ni?" tahir mengensot duduk sebelah pak abu.

pak abu masih tersengih lagi, "cenggini lah tahir, aku dah nak masuk 90 dah, aku dapat bini muda dan bini aku tu tengah mengandung anak aku tau? mana tak riang?"

tahir senyum-senyum.

"pak abu tahu tak?" tahir menyoal pak abu. macam peraduan teka-teki pulak?

pak abu geleng.

"saya ada kenal sorang member. member saya dah berumur macam pak abu jugaklah. dia ni suka buru kijang. satu hari tu, dia terlupa nak bawak senapang pegi memburu. dia tercapai payung...maklumlah dah tak berapa nak ingat dah..." henti tahir di situ.

"lepas tuh? apa jadi?" pak sbu excited.

"ada lah tiba-tiba tuh sekor kijang lalu depan dia...dia pun cepat-cepat acu payung dia dan tembak kijang tuh. peliknya, mati pulak kijang tuh pak abu!? accaner?" sambung tahir beria.

pak abu tarik muka tak percaya.

"eleh...ini mesti ada orang lain yang tembak kijang tuh...kan?" lekeh pak abu.

...

"kan!?" tahir jawab laju.

3 comments:

ahfa said...

genius-genius :-D

mamai said...

hampeh tahir kan kan kan...

nurin_azmi said...

haha , eden paham eden paham