Monday, June 6, 2011

lukisan

"terima kasih tuan! terima kasih kena sembuhkan penyakit mata saya..." jali si pelukis berulang-ulang kali menyatakan terima kasihnya kepada doktor hasyim.

berulang-ulanglah juga doktor hasyim bersalam dengan jali, "takpe...memang tugas saya membantu. lagipun awak bayar saya, bukannya percuma." terkekeh-kekeh doktor hasyim.

"saya tak kisah tuan. tuan, izinkan saya melukis di dinding pejabat tuan sebagai kenangan dan tanda terima kasih saya? boleh tuan?" jali menyatakan hasratnya.

doktor hasyim menung sebentar.

"sukati awaklah. saya okay jek. lagipun cat dekat dinding ni dah pudar dah" sekali lagi doktor hasyim terkekeh-kekeh.

...

"wah...cantik lukisan dinding ni doktor. pelukis semalam yang lukis kan? besar betul lukisan mata ni kan doktor?" aznah si jururawat memuji-muji lukisan jali.

doktor hasyim senyum sahaja.

...

"nasib baik saya bukan pakar sakit puan kan?"

5 comments:

FaraaNabilaa said...

HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAH XD

Nonie Zaman said...

hahahahahah jali, jali.... ;p

sharamli said...

lawak

nik adam said...

hahaha.lawak!lawak

aloy_paradoks said...

hahahahaha. eden faha, eden faham.