Monday, February 21, 2011

misteri teater merocok-rocok.



misteri.

sungguh!

saya terpanggil untuk merungkaikan misteri ini kerana baru-baru ini saya telah menerima link dari mereka yang tidak di kenali tentang teater merocok-rocok ini.

di khabarkan mereka yang hadir dan menonton serta menyebarkan tentang adanya teater merocok-rocok ini akan mendapat nasib baik sepanjang hayat mereka.

nyang mimi atau ibrahim mat latif seorang transeksual telah menyebarkan tentang teater ini kepada sahabat-sahabat transeksualnya dan terkejut apabila di dapati esok harinya dia menjadi wanita sebenar! beserta kad pengenalan lengkap yang tertera jantina nya perempuan.

mustapha borhan penganggur sepenuh masa telah menjadi jutawan sekelip mata apabila beliau telah melekatkan poster teater merocok-merocok ini di kaki-kaki lima pasar seni telah menerima hadiah cabutan bertuah sebanyak 80 juta ringgit daripada pasaraya terkenal atas sebab membeli seketul sabun buku di situ pada 56 tahun dahulunya.

dikhuatiri mereka yang tidak mengendahkan teater ini dan tidak hadir menonton nya akan menerima nasib buruk sepanjang keturunannya.

salleh, seorang penjawat awam telah mati kemalangan jalan raya setelah di hentam oleh sebiji lori treller 8 tayar sebaik sahaja beliau memijak sekeping poster merocok-rocok sebelum melintas jalan.

umi mariam peniaga jagung bakar buta mata kirinya apabila jagung bakar yang di bakar nya melantun dan menusuk matanya sewaktu memarahi seorang lelaki yang cuba menampal poster teater merocok-rocok ini di gerainya.

saya tidak mahu diam sahaja.

saya mesti mahu mempromosikan teater merocok-rocok ini. moga nasib baik akan mengikut saya sepanjang hayat. mungkin saya bangun dari katil esok, lisa surihani tiba-tiba muncul dan menghidang kan saya sekeping lempeng dan kopi panas?

siapa tahu?

karya dan arahan:
aloy paradoks

lakonan :
aman nassim, fazleena hishamuddin, imran yusoff, angah silotape, haf dzi sofi, roydy rokidy, shyrudin, rashid, hanif dan suria suryani.

tarikh : 24-27 feb 2011
tempat : stor teater dbp.
masa : 8.30 malam (matinee 27 Feb 2011 3.30 petang)
tiket : RM 20
tempahan : 012-6293327

info lengkap teater merocok-rocok ini juga boleh didapati di pakatanparadoks, tanpakbukti, tiada tajuk lagi dan xxx malaya.

saya sudah menjalankan tanggungjawab saya? anda bila lagi?

nota kaki : sebarkan teater merocok-rocok kepada 3 juta orang lain agar anda tidak ditimpa nasib malang tujuh keturunan. sebarkan!

Thursday, February 17, 2011

bilik mandi awam.

swimming pool dikem kementah.

bayar masuk seringgit setengah waktu itu.

aliffie rajin juga ke sana. pada hari tak sekolah. kadang-kadang aliffie tak sekolah untuk pergi ke sana.

rumah aliffie mana ada swimming pool.

mandi diswimming pool kena pakai seluar kecik yang ketat tu.

kalau tidak, nanti abang pakai seluar merah duduk atas kerusi referee tu tiup wisel.

kadang-kadang aliffie lupa bawa seluar kecik tu. aliffie sewa je dekat kaunter.

fikir-fikir balik, geli pun ada? ah! swimming pool punya pasal!

lepas mandi swimming pool aliffie kena mandi dan bertukar baju di bilik mandi awam.

bilik mandi terbuka untuk lelaki.

ada waktu itu seorang mat salleh pun mandi dibilik mandi awam itu.

dia buka seluar kecik dia. mandi. semua orang nampak. aliffie tak terkecuali.

aliffie pun mahu cuba juga gaya mandi tersebut. gaya mat salleh.

tetapi...

nota kaki : aliffie orang asia.

Tuesday, February 15, 2011

sembahyang

"aku tengok kau ni dah besar panjang om, tapi perangai duk macam dulu jugak" umar tiba-tiba membuka kata kepada baharom.

baharom pandang umar senget. kemudian kembali makan jagung. seperti tiada umar disitu.

"tengok? kawan-kawan nasihat tak nak terima? dia boleh buat donno jek dekat kita?" sambung umar.

baharom berhenti makan jagung. selera nya terhenti.

"apa nya yang aku buat? apa nya?" nada baharom sedikit meninggi.

"yerlah...kau nie aku nengok asyik makan tido-makan tido jek? soal agama langsung tak pernah ambil pusing? tak pernah pun aku nampak kau sembahyang?" leter umar panjang lebar.

baharom terkedu. sebiji-sebiji kata-kata umar itu kena pada nya.

...

"tapi mar...kita ni babi. mau lari satu mesjid tuh bila aku datang semayang jemaat karang?"

Wednesday, February 9, 2011

asyik update status di facebook aja?

jam 2 pagi. aku mengantuk. selamat malam dunia. malam ku bernoktah di sini.

Tuesday, February 1, 2011

plore skala tiga teluk cempedak kuantan pahang


nota kaki : biasa dekat pasar seni menatang plore ni. kali ni dekat teluk cempedak pulak. mula-mula teluk cempedak, lepas ni kepong? siapa tahu?

untuk keterangan lanjut sila klik blog pakatanparadoks ini. klik lah! klik lah! klik lah!