Thursday, March 29, 2012

liyana

baju kurung warna ungu bercorak batik putih. tudungnya hitam. berkaca mata bingkai hitam. kasut tumit tinggi juga warna hitam. harap-harap dia bukan pemuja black metal. minum darah kambing dan dengar lagu terpekik-pekik tak tentu hala.

mata dia ada iras jasmine leeds wildblood sikit-sikit. alah! makwe dalam klip video ghaury-janji abang tu lah!

senyum dia? senyum dia ala-ala aja. nak pergi tak pergi, macam tu. tapi masih manis. aku suka macam tu.

kerja dekat kedai kain.

masalah dia sekarang, aku nak tegur ke idak? itu jek. macam mana nak approach?

"assalamualaikum warah matullah-hi wabarakatuh saudari. boleh tumpang tanya? jam telah menunjukkan pukul berapa sekarang?"

lame! sangat-sangat lame! pick-up line yang budak darjah empat pun boleh bagi. dan waktu itu aku perasan dia tak memakai jam tangan. itu menguatkan lagi yang teknik "jam pukul berapa ek?" itu dah tak boleh pakai.

okay. okay. okay.

kata lah aku nak pinjam pen dari dia. lepas tu aku pulangkan balik pen tersebut. lepas tu dia senyum dan catat nombor telefon dia dekat tapak tangan aku atas keterujaan dia terhadap ke'charming'an aku.

lepas tu kita pun start calling-calling. start lunch bersama. start dinner bersama. tonton wayang cerita cinta remaja. 2 air soda dan satu pop-corn besar, couple seat. rm 32.90 semua sekali. lepas 3 bulan obviously aku suka dia dan dia suka aku. dia bawa aku jumpa keluarga dia dan aku bawa dia jumpa keluarga aku. minggu depan keluarga aku masuk meminang. cukup bulan, kahwin.

nice!

kami hidup bahagia dengan 3 orang cahaya mata, 2 lelaki 1 perempuan. beli rumah tepi pantai, kecil pun tak mengapa asal kami bahagia. petang-petang dia buatkan pisang goreng, kopi panas dan kami minum berdua di serambi rumah menunggu anak-anak kami pulang dari sekolah. angin bertiup lembut matahari mula terbenam perlahan.

sempurna.

...

emak aku dah tarik-tarik tangan kanan aku ajak naik tingkat 2. nak shopping langsir pulak katanya. aku tinggalkan 'liyana masrom' berdiri tegak di situ. lepas globe silk store, kamdar pulak. banyak lagi patung yang cantik-cantik dekat kamdar rupanya?

oh bahagianya.

1 comment:

naiba said...

aduhai....ingatkan betul-betul tadi....